Hoppa till huvudinnehållet
Pågående underhållsarbete och driftstörning 16–17 september

På grund av pågående arbete med systemförbättringar kan det tillfälligt vara problem att boka utbildningar. Om du inte kan genomföra en bokning, försök gärna igen lite senare. Kundservice

Metod – våra mål

Att arbeta med tydliga mål är en faktor som är hälsofrämjande. För att tydliggöra målen i din arbetsgrupp kan du ta stöd av metoden ”Våra mål”.

  • Utgå från de befintliga målen för vad arbetsgruppen ska uppnå. Om målen är otydliga – ta avstamp i de övergripande målen för verksamheten i stort.
  • Diskutera dem i arbetsgruppen och försök utifrån verksamhetens målområden formulera tydligare mål för arbetsgruppen.
  • Prioritera och begränsa, cirka 3–5 mål brukar anses effektivt.
    Konkretisera målen och ange mått – beskriv både hur resultatet av arbetet mot målen ska mätas och när i tiden mätningen ska ske.
  • Håll måldialogen vid liv genom att kontinuerligt följa upp målen. Visualisera gärna genom att placera och visa upp målen på en plats där ni ofta passerar.