Hoppa till huvudinnehållet

Varsågod, här är din goodiebag!

Tack för att du lyssnat på "Arbetsmiljö och ledarskap på det hybrida kontoret". Här är din digitala goodiebag.

Hybridmöte i konferensrum med deltagare på plats och på skärm

Här har vi samlat information och verktyg vi tror att du kan ha hjälp av i arbetet med att skapa en bra hybridverksamhet. Titta också gärna på vårt senaste webbinarium Hybridarbete – ett dilemma för chefen (sändes den 8 juni).

Hälsofrämjande ledarskap
Ett verktyg för chefer som vill satsa på att en hälsofrämjande arbetsmiljö

Rörelse och variation på jobbet
Enkla rörelser som inspirerar till rörelse och återhämtning samt fakta om fördelarna.

Hjärnvänlig arbetsmiljö
Korta pratstartar-filmer med tillhörande diskussionsfrågor

Kontorsarbete
Webbsida med fakta och verktyg

Hybridkontoret och arbetsmiljön
Webbsida med fakta och verktyg

Arbetsmiljö vid distansarbete
Webbsida med fakta och tips

Prevents checklistor
200 checklistor för att skapa en bättre arbetsmiljö

Allmän skyddsrond kontor
Prevents mest använda checklista

Digitala system – övergripande
Checklista om helheten när det gäller digitala system

Digitala system – enskilda
Checklista om enskilda digitala system

Distansarbete – övergripande
Checklista för att undersöka förutsättningarna för distansarbete

Om Prevent

Prevent underlättar för arbetsplatserna att skapa en god arbetsmiljö genom att informera, utbilda och ta fram användbara produkter som är till hjälp i arbetsmiljöarbetet. Vi är en ideell organisation som ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK. Det innebär att allt vi gör är framtaget av fackförbund och arbetsgivare tillsammans.

Hitta på sidan