Hoppa till huvudinnehållet

Bild: Max Beck/Unsplash

Må bra

Bästa tipsen för att hitta lugnet

Här är ett urval av höstens mest uppskattade artiklar om återhämtning. Tipsen handlar både om hur man får återhämtning under arbetsdagen och när man är ledig. God jul önskar vi på Arbetslivs redaktion!

Mikroåterhämtning får oss att klara vardagsstressen

Återhämtning behövs flera gånger om dagen och inte bara på helgen eller semestern. Och återhämtning måste inte vara vila. För den som sitter mycket på jobbet kan motion vara återhämtning. Det viktigaste är att ta reda på vad som passar just dig, enligt psykologen Niclas Almén.

Läs artikeln:

Fem tips för att motverka trötthet

Känner du dig trött och hängig? Då är du inte ensam. Trötthet är ett vanligt fenomen under den mörka tiden på året. Men genom små förändringar i vardagen går det att öka sin energi och bli piggare.

Läs artikeln:

Vänta inte med återhämtningen

Ska du jobba i jul? Ingen fara, det går faktiskt att få återhämtning även under arbetsdagen, enligt en ny forskningsstudie.

Läs artikeln:

Öva dig på acceptans

Oro för sjukdom eller insikten om att semesterplanerna inte går att genomföra. Coronapandemin har inneburit mer eller mindre tuffa besked för de flesta. Men genom att öva sig på acceptans går det lättare att komma vidare och göra det bästa av livet här och nu.

Läs artikeln:

Mer om Må bra

Prenumerera

Prenumerera på tidningen Arbetsliv, Sveriges största arbetslivstidning som kommer ut fyra gånger per år.

Prenumerera

Senaste om Hälsa