
Annonsera i Arbetsliv
Annonsera i Arbetsliv och nå viktiga målgrupper som arbetar med arbetsmiljöfrågor i näringsliv och organisationer.
- Etablerad 1993.
- Utgivning av papperstidningen 4 nummer per år, 48 sidor. TS-kontrollerad upplaga 48 100 (år 2025).
- Webben har cirka 45 000 besök per månad.
- Varje vecka skickas ett digitalt nyhetsbrev som har cirka 9 800 prenumeranter.
- Ämnen vi skriver om: Arbetslivet med fokus på arbetsmiljö, ledarskap, hälsa, forskning och lagar och regler.
- Utgivare: Prevent
- Målgrupper: Skyddsombud/arbetsmiljöombud, HR-/personalansvariga, utbildningschefer, produktions- och verkstadschefer, miljö- och hälsoskyddschefer, skyddsingenjörer, beslutsfattare, företagshälsovård, organisationer och myndigheter samt arbetsgivarorganisationer och fackförbund.
- Prenumeration: Arbetsliv är kostnadsfri
Vill du annonsera i Arbetsliv?
Tidningen Arbetsliv är Sveriges största facktidning om arbetsmiljö och når de som arbetar med arbetsmiljöfrågor, såväl på central som på lokal nivå. Utöver printannonser går det bra att annonsera på webben och i vårt nyhetsbrev.
Bilagor
Du känner väl till att du kan ha bilagor i tidningen Arbetsliv? Till en låg kostnad och med träffsäkerhet når ni era målgrupper med information på ett enkelt sätt. Offereras efter vikt och format.
Annonskontakt
Bengtsson & Sundström Media
Tjärhovsgatan 32, 116 21 Stockholm
E-post: arbetsliv@bs-media.se
Telefon: 08-10 39 20
www.bs-media.se
Prenumerera på nyhetsbrevet
Ja tack, jag vill få nyheter, inspiration och tips till min mejl varje vecka – helt utan kostnad.Papperstidning
Få tidningen till din brevlåda fyra gånger per år – helt utan kostnad. Du får fördjupande reportage, tipsinriktade artiklar och kan inspireras av hur andra jobbar med arbetsmiljö.
PrenumereraSenaste artiklarna
-
Många brister i användningen av fallskydd
Skyddsutrustning Vid arbete på hög höjd ska arbetsgivaren i första hand se till att det finns gemensamma, fasta fallskydd som skyddsräcken och nät. Men många hoppar över det och går direkt på selar och annan personlig skyddsutrustning. Det visar en nationell inspektionsinsats som Arbetsmiljöverket nyligen genomfört.
-
Så räddar ni det viktigaste när katastrofen är ett faktum
Kris Oavsett hur mycket ett företag satsar på förebyggande arbete inför en olycka händer ibland det som inte får hända. Men genom att på förhand fundera över vad som är mest värt att rädda vid en brand eller en översvämning behöver konsekvenserna inte bli lika stora.
-
Otrevliga kunder ett stort problem för servicepersonal
Hot och våld Raseriutbrott, hot och sexuella inviter från kunder. För anställda i servicebranschen är det inte ovanligt att möta den typen av beteenden, enligt en ny rapport.