Hoppa till huvudinnehållet
Livsstil

Grön lunch kan förlänga livet

Risken att drabbas av hjärt-kärlsjukdomar är mellan tre och sju procent större för de som äter två portioner kött i veckan. Det visar en stor amerikansk forskningsstudie.

bild på Marianne Zetterblom

Marianne Zetterblom

marianne.zetterblom@prevent.se

Mer om Livsstil

Senaste om Hälsa