In this course you will learn about the importance of a good introduction, planning and procedures, as well as good communication with guests and colleagues.
You will also learn how you can help each other out to handle and manage difficult situations such as stress and abuse. The course also deals with how to deal with upset or threatening guests and how to act if a difficult situation has occurred.
Your guide through the course is Sofia Henriksson, winner of MasterChef Sweden in 2020.
The course comes with training material and a shorter guide that you can use to work on the course in groups in the workplace or during training.
Download training material for training sessions
Download guide for group discussions in the workplace
Course objectives
Among other things, the course will teach you about:
- understanding that you are part of the work environment and your role
- understanding the importance of a good induction, procedures and planning
- learning how to prevent stress
- learning how to prevent difficult situations such as sexual harassment and abuse
- learning what to do when a guest is behaving in a threatening or otherwise abusive manner
- understanding the benefits of working towards a good work environment
- learning how to work to improve the work environment in the long term.
Target group
Everyone who works in or is training to work in the hospitality industry – restaurants, hotels, camp sites, amusement parks, youth hostels, spa facilities, tourist offices, ski facilities – as well as students.
Scope
The course consists of three chapters, takes about 75 minutes to complete, and concludes with a test. A fourth chapter (about twenty minutes long) is aimed at managers, safety representatives and anyone who wants to learn more. You can take a break or return to an earlier section to repeat anything at any time.
Let someone know about this course!
Målet med vårt kvalitetsarbete är nöjda kunder och övriga intressenter. Målet nås genom att leverera varor och tjänster med rätt kvalitet.
Rätt kvalitet innebär att fullt ut tillfredställa kundens krav och förväntningar samtidigt som hänsyn tas till övriga intressenters krav vad gäller yttre miljö, arbetsmiljö, säkerhet och lönsamhet.
Vi håller det vi lovar
De utbildningar vi tillhandahåller uppfyller alltid utlovat innehåll.
Vi söker ständiga förbättringar
Vi arbetar fortlöpande med att utveckla och förbättra våra utbildningar, tjänster och vår verksamhet.
Våra utbildare har kompetens och erfarenhet
Vi säkerställer att utbildare i vårt nätverk har nödvändig och erforderlig utbildningsbakgrund, samt att de har verkat praktiskt i näringslivet inom sina respektive specialområden.
Våra kunder är nöjda, och ska så förbli
Vi följer kontinuerligt upp våra kunders nöjdhet så att vi hela tiden kan förbättra oss och därmed alltid försöka överträffa kundernas förväntan.
Vi strävar efter att alla deltagare ska vara nöjda med kursens eller utbildningens genomförande. Om någon, mot förmodan, inte skulle vara nöjd erbjuds deltagande i annan kurs utan avgift alternativt återbetalning av kursavgiften.
Prevent är medlem i Utbildningsföretagen
Prevent är medlem i Utbildningsföretagen och har ett kvalitetsarbete som godkänts i enlighet med Utbildningsföretagens kriterier för kvalitetsauktorisation.