Översättningar görs automatiskt av Google Translate och Prevent ansvarar inte för att de är korrekta.

Administrativ chef till Prevent

Nu finns en ledig tjänst som administrativ chef med ansvar för avdelningen Verksamhetsstöd och service. Gillar du att jobba med många frågor och leda arbetet med ekonomi, arbetsmiljö, personalfrågor och administrativ effektivitet? Då kan detta vara jobbet för dig!

Som administrativ chef är du en av fyra avdelningschefer i ledningsgruppen och har personalansvar för en grupp.

Avdelningen jobbar med:

  • Redovisningsarbetet och budgetprocessen inklusive uppföljning och analys av utfall samt ekonomiska prognoser (NAV).
  • Stora upphandlingar samt modell för prissättning av Prevents produkter.
  • Strategiskt personalarbete och kompetensförsörjningsfrågor.
  • Avtals- och personaladministration.
  • Samordningen av det interna arbetsmiljöarbetet och tillsammans med vd förhandla och samverka med skyddsombud och fack.
  • Lokal- och inköpsfrågor av kontorsutrustning och tjänster.
  • Att bistå vd i verksamhetsstyrningen med löpande administrativt stöd.

Prevent arbetar med att ständigt utveckla verksamheten. På avdelningen pågår bland annat ett utvecklingsarbete med att effektivisera och redovisa av verksamhetsnyttan på nya sätt med stöd av administrativa system. Det strategiska personalarbetet och kompetensförsörjningsprocessen är också områden som behöver mer uppmärksamhet framåt.

Vem är du?

Du har erfarenhet som chef och förmåga att växla mellan att arbeta strategiskt och operativt. Du har kunskaper och erfarenhet inom både ekonomi- och HR området och har ett modernt digitalt arbetssätt. Gärna en högskoleutbildning inom ekonomi kombinerat med HR-utbildning. Det är önskvärt att du har erfarenhet från verksamhet som består av både anslagsfinansierad verksamhet och traditionell näringsverksamhet. För att lyckas och trivas i din roll behöver du vara

- strukturerad, uthållig och kvalitetsmedveten

- coachande och kommunikativ med en positiv utåtriktad personlighet

- intresserad av arbetsmiljö och arbetslivsfrågor.

Om Prevent

Prevent förmedlar kunskaper som hjälper företagen att förbättra arbetsmiljön. Vi underlättar för arbetsplatserna att skapa en god arbetsmiljö genom att informera, utbilda och ta fram användbara produkter som är till hjälp i arbetsmiljöarbetet. Vi är en ideell organisation som ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK. Det innebär att allt vi gör är framtaget av arbetsgivare och fackförbund tillsammans.

Prevent arbetar verksamhetsbaserat i moderna lokaler vid Medborgarplatsen. Vi arbetar hälsofrämjande och värdeorden är öppenhet, respekt och omtanke. Prevent har kollektivavtal. Mer information hittar du på prevent.se.

Vad kan Prevent erbjuda dig?

Prevent kan erbjuda dig en intressant tjänst där du har möjlighet att vara med och leda den utvecklingsfas som Prevent befinner sig i. Du kommer att få arbeta med företagsmålet att göra nytta för samhället inom arbetsmiljö.

Ansökan

Du söker tjänsten via Experis. Ansök här