Hoppa till huvudinnehållet

Projektledare inom arbetsmiljöutveckling

Har du erfarenhet av att arbeta med digital produktutveckling och utveckling av tjänster med användaren i centrum? Nu rekryterar vi en projektledare med intresse för kunskapsöverföring inom arbetsmiljöområdet, och som har erfarenhet av digitala produktionsprojekt.

Prevent är Sveriges största arbetsmiljöutbildare och förmedlar kunskaper som hjälper företagen att förbättra arbetsmiljön. Som projektledare arbetar du brett inom arbetsmiljöområdet och du kommer att ha fokus på den digitala utvecklingen med dess möjligheter. Här får du möjlighet att arbeta med trevliga kollegor i nya, moderna och anpassade lokaler vid Mariatorget på Södermalm, Stockholm.

Tjänsten är en heltidstjänst med tillsvidareanställning som inleds med provanställning. Sista ansökningsdag är den 12 februari. Välkommen med din ansökan!

Ansökan via Poolia

Om tjänsten

Prevents arbetsmiljöprodukter utvecklas i nära samarbete med partsorganisationer, målgrupper och sakkunniga samt med externa samarbetspartners inom digital produktutveckling. Som projektledare ingår du i en enhet med 10 personer och du rapporterar till utvecklingschef. Du kommer att ha ett nära samarbete med företrädare för arbetsmarknadens parter, leverantörer, andra projektledare och kommunikatörer samt övriga medarbetare på Prevent.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter som projektledare ingår bland annat:

  • omvärldsbevakning och analys för att hitta innovativa lösningar utifrån behov samt kvalitetssäkring av funktion, innehåll, design och teknik
  • leda projekt som syftar till att utveckla, revidera och ta fram kunskapsinnehåll, metoder och utbildningsmaterial
  • leda projekt för digitala lösningar inom webb och utbildning
  • kravställning och uppföljning i samarbeten med externa leverantörer.

Genom ditt arbete hos Prevent kan du bidra till att fler får möjlighet att skapa en god arbetsmiljö!

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av att driva och genomföra projekt, kunskap inom arbetsmiljöområdet och erfarenhet av produktutveckling med digitalt fokus. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i agila projekt och vana av att prioritera mellan resurser, omfattning och tid. Har du erfarenhet av att arbeta med tjänstedesign är det meriterande. Du är nyfiken på teknik och vill gärna hitta innovativa lösningar utifrån behov.

För att kunna prioritera rätt i projekten krävs en bred kunskap om digital utveckling och känsla för kvalitetssäkring av funktion, innehåll, design och teknik. Vidare har du bra koll på kommunikation, och kunskap om olika analysverktyg och BI-verktyg för uppföljning samt viss vana av webb och LMS.

Vi tror att du har utbildning inom någon av följande inriktningar: digital utveckling, organisation, personal, beteendevetenskap, folkhälsovetenskap, arbetsmiljö eller likvärdigt. Du talar och skriver svenska flytande samt har goda kunskaper i engelska.

För att lyckas i rollen är du en projektledare som skapar goda relationer och samarbeten och som är kommunikativ. Du är analytiskt lagd, ditt arbetssätt är strukturerat och du driver dina arbetsuppgifter på ett ansvarsfullt sätt. Vi ser fördelarna av mångfald när det gäller kompetenser och bakgrunder och vi vill bli ännu bättre på att spegla så många perspektiv som möjligt inom vår verksamhet.

Om verksamheten

Prevent är en ideell organisation med cirka 40 anställda och ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK. Uppdraget är att underlätta för arbetsplatserna att skapa en god arbetsmiljö genom att informera, utbilda och ta fram användbara produkter som är till hjälp i arbetsmiljöarbetet. Allt vi gör står fackförbund och arbetsgivare bakom tillsammans. Prevent har kollektivavtal.

Ansökan via Poolia
Hitta på sidan