Översättningar görs automatiskt av Google Translate och Prevent ansvarar inte för att de är korrekta.

Prevents visuella identitet

Prevents visuella identitet ska visa att vi finns, vad vi erbjuder och vad vi står för. Den ska ge en bild som överensstämmer med vår vision ”Framgångsrika företag med ett hälsofrämjande arbetsmiljöarbete” och med vårt varumärkeslöfte “Kunskaper för en bättre arbetsdag”. För att kunna genomföra detta vida uppdrag krävs att vi kommunicerar med omvärlden. Prevent är en liten ideell förening med stort uppdrag.

Vår visuella identitet omfattar logotyp, typografi, färger och bildmanér. Med tydliga riktlinjer kan vi agera på ett tydligt och enhetligt sätt, och på så vis bidra till att göra det lättare att identifiera oss i det mediala bruset.

För filmproduktion använder Prevent speciellt framtagna namnskyltar och slutbild med logotyp animerad. För underlag och instruktioner kontakta kommunikationsavdelningen.

Ladda ner Prevents visuella identitetgrafiska riktlinjer för förlagsmaterial och grafiska riktlinjer för webb och webbutbildning. Om du har frågor kontakta kommunikationsavdelningen.