Översättningar görs automatiskt av Google Translate och Prevent ansvarar inte för att de är korrekta.

Välkommen till podden Jobbfika!

Kollar du mejl på kvällen? Händer det att ni bråkar om saker på ditt jobb? Hur gör ni för att få nyanställda att trivas? Sådana frågor tar vi upp över en kopp kaffe i Prevents podd Jobbfika.

Visst pratar ni också om jobbet på fikarasten? I femte poddavsnittet hör vi ett samtal mellan Philip Otter och Kajsa Hessel om vad som kan fungera bra när man ska leda grupper och bygga team. 

Lyssna på podden

Lyssna via datorn
Lyssna via Acast
Lyssna via Castbox
Lyssna via Podcaster (iPhone)

Avsnitt 1: Jag ska bara kolla mejlen 

När jobbar du och när är du ledig? I första avsnittet samtalar Christina Lindqvist, pressekreterare på Skatteverket och Philip Otter, försäljningschef på JobAssigner om balansen mellan jobb och fritid.

 

Avsnitt 2: Kan vi inte bara ha det litet trevligt?

I andra avsnittet samtalar Dan Hasson, stress- och arbetsmiljöforskare vid Karolinska Institutet och butikschefen Caroline Strömberg, Peak Performance, om hur man skapar trivsel och god stämning på jobbet.

 

Avsnitt 3: Är det du som är ny här?

Hur får man en bra start på jobbet? Richard Wilke, Executiv Manager på Michael Page och butikschef Caroline Strömberg, Peak Performance pratar om hur viktigt det är att både ge och få en bra introduktion på ett nytt jobb.

 

Avsnitt 4: In i väggen och tillbaka

Vad ska man tänka på när man ska börja jobba igen efter att ha varit utmattad? Och vad kan chefen göra för att underlätta? Kajsa Hessel och Ingrid Samuelsson ger sina bästa råd.

 

Avsnitt 5: Hjälp de anställda framåt

Hur hjälper man de anställda att utvecklas? Lyssna på Kajsa Hessels och Philip Otters råd om hur man som ledare kan bidra till att utveckla arbetsgruppen.