Översättningar görs automatiskt av Google Translate och Prevent ansvarar inte för att de är korrekta.

Projektledare inom arbetsmiljö

Har du tidigare erfarenhet av projektledning och utveckling av arbetsmiljön och säkerheten på arbetsplatser? Då kan du vara den vi behöver. Prevent söker en projektledare till avdelningen för arbetsmiljöutveckling.

Prevents uppdrag är att förmedla kunskaper om arbetsmiljö inom privat sektor. Med stor erfarenhet och kompetens inom arbetsmiljö erbjuder Prevent målgruppsanpassade metoder såväl på bredden som på djupet.

Prevent sitter i moderna lokaler vid Medborgarplatsen. Tjänsten som projektledare är en tillsvidareanställning med planerad start den 1 juni 2017. Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är den 3 april 2017. Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter

I rollen som projektledare kommer du leda och genomföra projekt som syftar till att ta fram metoder, utbildningsmaterial och webbprodukter för att förbättra arbetsmiljön och säkerheten ute på arbetsplatserna. Du får leda arbetet med att specificera produkten, handla upp externa resurser samt organisera och genomföra projektet till färdig produkt. Du kommer ansvara för att tidsplan och budget följs. Vidare kommer du vara med och förvalta delar av Prevents produktutbud så att det är uppdaterat och aktuellt. I arbetet kommer du att ha ett nära samarbete med företrädare för arbetsmarknadens parter, andra projektledare, kommunikatörer och övriga medarbetare på Prevent.

Utbildning och erfarenhet

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning och några års relevant arbetslivserfarenhet. Vi vill att du har vana av att leda förstudier och projekt som ofta omfattar utveckling av digitala produkter. Har du tidigare erfarenhet av partssamverkan, framtagande av digitala lösningar för lärande och webbutbildning samt kunskaper om vuxenpedagogik är detta meriterande.

Du har god samarbetsförmåga och är duktig på att skapa goda relationer. Du talar och skriver svenska flytande samt har goda kunskaper i engelska. Som person är du ansvarsfull och förtroendegivande. Du är van att hålla deadlines, arbeta både i grupp och enskilt samt är strukturerad i ditt arbete.

Prevent

Prevent förmedlar kunskaper som hjälper företagen att förbättra arbetsmiljön. Vi underlättar för arbetsplatserna att skapa en god arbetsmiljö genom att informera, utbilda och ta fram användbara produkter som är till hjälp i arbetsmiljöarbetet. Vi är en ideell organisation som ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK. Det innebär att allt vi gör är framtaget av arbetsgivare och fackförbund tillsammans.

På Prevent arbetar cirka 40 personer varav 10 på avdelningen för arbetsmiljöutveckling. Prevent har kollektivavtal. Mer information hittar du på prevent.se

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning med planerad start 1 juni 2017. Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är den 3 april 2017. Välkommen med din ansökan till stefan.wiberg@prevent.se

Kontaktpersoner:
Ylva Nyhlén, administrativ chef tel 08-402 02 33
Stefan Wiberg, utvecklingschef tel 08-402 02 06
Johan Mellnäs, facklig representant tel 08-402 02 26